jag har en ny idol

eller rättare sagt alla personer som vågar stå upp för sina åsikter är mina idoler. och inte bara det. något som jag verkligen uppskattar och blir fascinerad av är de som är öppna för allt - openminded. inte rädda för att testa något nytt och heller inte drar förhastade slutsatser om något de inte har en aning om. för hur kan man uttrycka sig om något man inte ens testat? jag ser inte logiken i det hela. hatar när människor är helt instängda i sin egen lilla bubbla och ser allt utanför den som något dåligt och konstigt. men i grunden handlar det om okunskap. brist på kunskap om världen utanför. allt kan man lära sig och ta del av - bara man vill och inte är feg. för det är fegt att ha åsikter om en massa som man inte har någon som helst erfarenhet av. fegt att tro att ens egen lilla bubbla är bäst och att de som inte passar in i ens mall är udda och konstiga.

vad vill jag ha sagt? jo att det är så coolt när någon väljer att gå sin egen väg utan att bry sig om vad andra tycker. utan att vara rädd för att sticka ut. samtidigt vara öppen för allt och alla, och inte vara rädd för att testa något okänt eller umgås med någon som är helt annorlunda än en själv. det kallar jag att vara modig! dessutom är det väldigt charmigt ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sanning. Sanning. Sanning. Jag håller med helt och hållet! man borde försöka sträva att vara så fri från de mallar samhället lägger ut åt oss. Vem är idolen förresten ;)?

2008-05-05 @ 11:42:19
Postat av: M

precis! det var en artist från ett land där det inte alls är vanligt att någon sticker ut. men han vågade stå upp för sin sak trots många sneda blickar. blev helt impad! vem är du förresten? :)

2008-05-05 @ 14:40:01
URL: http://piiraja.blogg.se
Postat av: Sacki

Du har alldeles rätt hjärtat.. Håller med dig till 100 procent. Puss darlingen

2008-05-05 @ 19:42:19
URL: http://sacki.blogg.se
Postat av: Anonym

måste säga.. att jag håller med dig! Våga Gå Sin Egen Väg!

2008-05-05 @ 19:43:16
URL: http://saschaa.blogg.se
Postat av: nicole

haha. det var jag.. glömde fylla i mitt namn..

2008-05-06 @ 15:09:07
URL: http://needlesandpins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0